tisdag 28 december 2010

Livet som skeppskatt

Ni kanske undrar vad vi som är kvar på ytan när de andra är 30 meter under ytan gör? Det ska jag berätta för er – då leker jag skeppskatt! Hur roligt det blir beror på dagens “kollegor” på båten. Ibland, som i Moalboal, är det skojiga killar som vill öva på engelskan, veta allt om Sverige och gärna bjuda på cigg och ibland, som idag på turen ut till Apo Island, är det jäkligt osociala killar som bara pratar tagalog med varandra, kissar över relingen och gör det filippinarna är bäst på dvs väntar, vilar och sover.

Och då gör jag samma sak; tar en tupplur, läser en bok, snorklar och hänger över relingen ;)

Dyken tar ju vanligtvis bara 60 minuter och sen kommer tjejerna upp bubblande glada och visar bilder på sköldpaddor, bläckfisk och grodfisk. Själv har jag inte sett någon sköldpadda än. Men jag hoppas det kommer!

Videsparven

IMG_0068

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar