onsdag 9 februari 2011

10 soliga & roliga dagar på PP

Det blev av flera skäl inte mycket surfande och bloggande av på PhiPhi. Mycket p g a undermålig internetuppkoppling, men mest p g a att vi hade så mycket bekanta att frottera oss med på denna lilla ö att minimalt med tid spenderades hemma och/eller framför datorn. Sammanfattningsvis kan vi i alla fall berätta att vi, med en natts undantag, blev kvar på Uphill Cottages i det amerikanska lilla radhuset där vi fick besök av både makaker och “riktiga” vänner ;)

IMG_1765 

10 soliga dagar fördrevs på fantasiskt fina Long beach, lagom läbbiga Monkey Beach (läbbig för att de sockerstinna makakerna som lever där är allt annat än skygga), på överturistade Maya Beach och på vidunderligt vackra Bamboo Island.

 IMG_4414 IMG_1836 IMG_4517 IMG_4375

10 roliga kvällar fördrevs med balkonghäng, godaste middagarna på Papaya, muay thai, eldshower och ett antal buckets…

 IMG_2161 IMG_2196 IMG_2072IMG_4577 IMG_4565IMG_1686

1 kommentar:

  1. Jag förälskade mig i Phi Phi 2004 - och trots att det sades att det redan då hade blivit alldeles för turistiskt och tappat all sin charm så var jag förblindad. Jag har haft min aallra bästa partydagar på Phi, och njutit av exakt samma som ni. Vi var också ute till Bamboo Island och ritade hjärtan i sanden. Jag förstår att ni struntat i allt vad uppdateringar på bloggen heter - det gjorde ni alldeles rätt i :-)
    Puss och Kram på er små fåglarna....

    SvaraRadera