måndag 14 februari 2011

Sånt man saknar

IMG_2407 

Alla hjärtans förmiddag firas på ett fast-internet-cafe på Koh Lipe i Thailand. Hallelulja! Efter veckor utan täckning för våra telefonabonnemang, och utan vidare värst fungerande internet känns det lyxigt att kunna sitta en hel förmiddag och bara surfa runt och uppdatera sig på vad som hänt hos er därhemma.

Videsparvens hjärta svämmade över en stund när hon läste Team Sweden 3:s blogginlägg om att vara närvarande i en sorg trots att man sitter på andra sidan klotet. Att läsa en så fint skriven text i kombination med att ha blivit faster och att få en “Happy Valentine”-cappucino serverad av en leende servitris i Land of smiles blev liksom lite för mycket. För även om vi just nu är i paradiset är det ju faktiskt så att vi saknar er där hemma ibland… Just nu saknar jag

Röd Arlamjölk i stort glas.
Skogaholmslimpa med extrasaltat bregott och prästost. Helst på en utflykt med tidning-i-påse som sittunderlag i skogen.
Panerad rödspätta med remouladsås.

En toalett som är i rätt höjd och så ren att man skulle kunna äta direkt från golvet.
En dusch med tryck i.

Att få hålla om o lägga beslag på nyaste lilla Elin.
Datormys med kaffe o äppelkaka i Alex o Lenas soffa.
Sushi-take-away och ett gott skratt hemma hos Johan.
Kramkalas med Thyra o bästa Martina.
Ost, kex o bubbel på finaste Åsas balkong.
Ett boxpass följt av bastubad o lite filosofi med Ida.
Pappagrillat med familjen hemma på Hackavägen.

Videsparven

4 kommentarer:

  1. Åh som jag längtat efter er uppdatering! Och jag toklängtar tills du landar hemma i soffan för dator och kaffe hemma i soffan - och jag ska se till att baka många äppelkakor så det finns på lager tills du kommer.
    Vad härligt ni verkar ha det - er öluffing får mig nästan att boka en resa på stående fot, men jag inser att jag får stilla mig lite tills den här lilla krabaten kikar ut och vi ser att alla mår bra. Nu är det bara 5-6 veckor kvar tills jag ska kämpa ut den - det känns nästan overkligt, och herre jösses, det går ju apfort. Och stort Grattis till lilla Elin - hon kommer få världens bästa faster som kommer hem och vill gulla och lägga beslag. Mysigt!
    Hoppas att ni har ett säkrare nät nu, det är så fantastiskt härligt att läsa er blogg. Stor Kram till er båda. Miss U.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vi har också väntat på uppdateringen.. Allt det där som ni saknar har vi här hemma i Sverige.!! I morse när vi vaknade så viasde termometern -20 gradet i Bålsta..huu.. Det verkar nog vara varmare där borta av klädseln att dömma. Vi hälsade på lilla Elin i Fredagskväll. Hon är sååå fin. "Kalla" hälsningar från farfar Ralf och farmor Kerstin.

    SvaraRadera
  3. Hej på er! Vad kul att vi får lite kommentarer :) Och BRA att veta att allt som står på önskelistan kommer finnas tillgängligt i maj när jag kommer hem igen :D Puss & kram

    SvaraRadera
  4. Jaa ett boxpass när du kommer hem!
    Jag håller på att öva... så att du vet ;)

    SvaraRadera