tisdag 1 mars 2011

Scuba Perhentian

Slår följe med Magda och John från original TeamSwe och ger oss ut på dykäventyr – av alla dykskolor väljer vi så klart den med trevligast bemötande och häftigast interiör.IMG_6184
John lyssnar uppmärksamt när Sylvester berättar om vårt första dykmål “Temple of the Sea” som är ett stort undervattensberg med massa fint att se
IMG_6185
Redo för plurret!
IMG_6186IMG_6194
Den lilla kobben bakom mig är toppen på undervattensberget vi ska dyka kring.
IMG_6196
Små söta bamboo sharks lurade under stenarna.
IMG_6221
Dive Buddies!
IMG_6230
Fick sällskap av en batfish som tyckte våra fenor var rätt attraktiva och slog följe under nästan hela dyket.IMG_6234
En och annan bluespotted stingray skådades.IMG_6248
Thorned seastar..
IMG_6254

Lionfish..
IMG_6256

Under vårt andra dyk på “Sugar wrech” var det tyvärr lite dålig sikt, men vi gick in i en lastlucka och såg en seasnake ligga uppe i luftluckan. Överallt fanns massor med sjöborrar stora som en mans hand så det gällde att andas in vid rätt ögonblick för att inte bli nålad.
Blev välkomnad av en Cuttlefish direkt när vi kom ner till vraket..
IMG_6286
En fin detalj från vraket vi tyvärr inte fick någon helhetsbild av..
IMG_6301
Porcupine fish..
IMG_6296
Belöningen kom i slutet av dyket när vår divemaster ivrigt pekar och ska visa oss nånting. Vi får kika både en och två och tre gånger innan vi upptäcker vad det är han försöker visa.. EN ENORM STINGROCKA – minst 1,5m i diameter. När vår andre divemaster Sam skulle ta en bild av mig ville han att jag skulle närma mig monstret så jag kom med i bild.. men nja.. det var ju en sån här som äventyraren Steve Irwin dog av – men det var bara för att han drog ut taggen som han förblödde påstods det.
Jag valde ändå att hålla mig på betryggande avstånd ovanför några vrakdelar..
IMG_6325IMG_6326

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar