tisdag 8 mars 2011

Shopaholic

IMG_3442IMG_3444

Jag har tre månader in på resan tröttnat liiitegrann (minst sagt) på 5-kombo-variantsuppsättningen av kläder i ryggsäcken. Jag ledsnade totalt när tvätteriet på Langkawi returnerade alla mina vita eller vitmönstrade kläder i en läckert GRÅ nyans som gör att kombinationsmöjligheterna nu krympt till ca 3.

Men så idag kom räddningen – en hel dag på shoppingstråken i Singapore! 

Och jag får nog bekänna färg nu – “En gång shopaholic alltid shopaholic”. För jag kom hem med några välfyllda kassar som egentligen gör min ryggsäck överviktig då de flesta flygbolag tillåter max 15 kg. Tur att min reskompis i motsats till mig ligger lite lågt i vikt på sin rygga. Nåväl; Lite förvånad är jag ändå för jag trodde ju nästan på det själv - att jag hade kvävt shoppingnerven. Och jag var fullt införstådd med att när jag kommer hem ska jag “rensa ut rejält i garderoben och inte köpa en massa nytt”. Men icke. Så fort vi kom ner i tunnelbanan började jag känna pulsen och suget… Suget efter en massa folk i rörelse, sjukt mycket butiker, caféer och fik, moderna transporter och framförallt - valmöjligheter!

Så efter en stunds funderande tillät jag mig att faktiskt shoppa loss och bara vara som vanligt. Det blev en lång dag på Orchard Road, en efterlängtad fräsch sushilunch och ett par kilo nytt i ryggsäcken. Men det var det värt!

Videsparven

IMG_3437IMG_3436

1 kommentar:

  1. Härligt Petra att du fått din shoppingnerv tillfredställd. Inser hur galet det måste kännas med all denna shopping mitt framför näsan på dig och känna viktbegränsningen i ryggan. Tur att du har en snäll och vänlig resekompis s om kan offra sig lite.

    Ingen bebbe ännu, idag är dagen D (21:e) och morgon, men jag känner inget ännu, barnmorskan tror snarare i slutet av denna veckan.

    Puss å kram på er, i morgon kommer lite vårvärme ( 15°) till Sthlm. För oss är det woooow, men för er är det ju kallt som faen ;-)
    Ha det så bra i Burma, jag är lite orolig, men jag vet ju att ni har koll på sånt - det verkar ju ha blivit annorlunda och mer öppet. Väldigt spännande. Ser fram emot nästa uppdatering. Kram

    SvaraRadera