tisdag 25 januari 2011

“Man vill ju inte komma bort!” KohTao-Krabi

Dagen i bilder:
09.00 börjar med en brakfrukost på Paprika

IMG_3951

10.16 Vinkar hejdå till vår söta bunge o härliga Koh Tao
IMG_3960
Byter båt i på Koh Pangan och fortsätter mot Surathani.
14:30 Kaotiskt väskletande i regnet på kajen i Krabi.
IMG_3978
Efter 4 timmars buss, framme i Krabi.
19:45 Köper nudlar o stir fry chicken/ginger av sötaste nudeldamen som enbart pratade thai.
IMG_3983

Allt flöt på supersmidigt och alla kom på rätt båtar och bussar allt tack vare thailändarnas smidiga system – en färgprick i form av ett klistermärke berättar för personalen vart väskor och människor ska lastas av eller skickas vidare.
Efter den första ac-kyliga båtfärden och dags för båtbyte sliter Nordsångaren av sig fleecen och utbrister “Måste visa märket! Jag vill ju inte komma bort!”
IMG_3976

4 kommentarer:

  1. årets första ispromenad är avklarad! Matboden fram och tillbaks. ingen plurrade! (c:

    AE

    SvaraRadera
  2. Oj modigt! Passa er for tunna isar o hoppas ni fick en go fredagspaj! Halsa ganget! :)

    SvaraRadera
  3. Hej sötisar! Förlåt för att jag inte har läst er blogg förrän nu, måste bekänna färg liksom magda hade jag slarvat bort er adress och har försökt googla er utan resultat... Åh vad jag saknar er och önskar att jag var med på era äventyr! Kommer i fortsättningen följa er blogg och drömma mig bort. Ha det fantastiskt! Pusss och kram! Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Lottisen! Kul att höra från dig. Vi har varit lite dåliga på att uppdatera bloggen senaste veckan, men det dundrar in ett antal inlägg nu. Fantastiskt fina vatten och stränder att drömma sig bort till - I promise :)
    Kram Petra & Kim

    SvaraRadera